ABSTRAKT

Vysokoškolská učebnica poskytuje prehľad vývoja a analýzu súčasného stavu prístupnosti vysokoškolského prostredia na Slovensku. Ťažiskovú časť publikácie tvorí opis hodnotenia univerzálnej prístupnosti vysokoškolského prostredia a výsledky hodnotenia realizovaného prieskumu prístupnosti vybraných verejných vysokých škôl na Slovensku, ktorý sa uskutočnil v spolupráci so študentami Fakulty architektúry STU v Bratislave.
Publikácia je prvý výstup medzinárodného výskumného projektu „UNIALL: Accessibility of Higher Education for Students with Special Needs“, realizovaného v rámci programu Erasmus+, Kľúčová akcia 2: Strategické partnerstvá v oblasti vysokoškolského vzdelávania.
Vysokoškolská učebnica poskytuje dôležité informácie pracovníkom v oblasti vysokoškolského vzdelávania, univerzitným a fakultným koordinátorom pre študentov so špecifickými potrebami, projektantom a taktiež samotným študentom so špecifickými potrebami, ktorí by mali byť začlenení do všetkých rozhodovacích a monitorovacích procesov, ktoré súvisia s ich vzdelávaním na základe ľudsko-právnych dokumentov.